Markedsføring av løsning i leksjon uke 20 og uke 24

Oppg. 1) Markedsfør løsningen med to begrensede budsjetter

Budsjett kr 20 000,00 kr 10 000,00
Lokalavis
Print kr 5 225,00 (for 24,5 cm x 3,4 cm, tekstside) kr 5 225,00 (for 24,5 cm x 3,4 cm, tekstside)
Nett kr 4 500,00 (Sticky skyskarper 180px x 500px, 10000 visn.) kr 2 250,00 (Sticky skyskarper 180px x 500px, 5000 visn.)
Mobil kr 3 500,00 (600px x 300px, 5000 visninger)
kr 0,00 Omtale/reportasje kr 0,00 Omtale/reportasje
Designprodukter
Visittkort kr 680,00 500 stk, 4-farger, to-sidig kr 680,00 500 stk, 4-farger, to-sidig
Flyveblad kr 600,00 1000 stk, 4-farger, to-sidig kr 600,00 1000 stk, 4-farger, to-sidig
Veggmaleri kr 4 000,00 (3 x 3 meter, graffiti, sentralt i byen)
Fotballstadion kr 1 500,00 pr år (inntil 4-5 meter bredde) kr 1 200,00 pr år (inntil 3 meter bredde)
Partnere
Linker kr 0,00 kr 0,00
Sosiale media
Twitter kr 0,00 kr 0,00
Facebook kr 0,00 kr 0,00
Instagram kr 0,00 kr 0,00
Pinterest kr 0,00 kr 0,00
Sum kr 20 005,00 kr 9 955,00

Oppg. 2) Skap en viral idé for “Her bor vi” nettstedet

Alle byer/tettsteder/bygder og grender konkurrerer om det kuleste innslaget som illustrerer hjemstedet/samfunnet sitt og tar stedets kjerne på kornet og setter det på kartet. Premien er heder og ære for både stedet og aktørene!

Alle videoer og/eller bilder publiseres på Instagram og videredistribueres ut til nettstedets kontoer på sosiale medier (Facebook, Twitter etc.) .

Konkurransen starter med en utlysning på sosiale medier, reportasje i media og artikkel på hjemmesidene. Ryktet vil spre seg sakte, men sikkert.

Vinnere kåres i flere klasser: storby, tettsted, bygd, privat, bedrift, organisasjoner etc.

Kriterier:
Følge nettstedet på Instagram
Tag nettstedet , skriv nettstedets tag #herborvi bildetekst
Hashtag bildet konkurransetag #herborvi-konkuranse
Send så mange bilder/videoer du vil
Alle kan delta!
Konkurransen avsluttes <dato>
Vinnere kåres offentlig <dato>

 

Advertisements