Produktnettsted: Konseptuelt

Planlegging

Wireframe og sitemap er laget i Lucidchart. Raskere å gjøre endringer enn ved bruk av penn og papir (low-tech) og lettere å lese for kunden og kommuniserer mye bedre med utviklere.

Konsept

Det skal produseres en kampanjeweb for et lokalt bakeri. Bakeriet lanserer en serie sunne bakevarer og ønsker et budskapet om at sunne bakevarer også kan smake godt og se kule ut! Bakevaren heter ”Bajt”. Nettstedet består av en flat struktur med ett nivå. Konseptet er basert på graffiti med en god dose spontanitet og tåpeligheter.

Målgruppe

Produktet og nettstedet er primært rettet mot ungdomskoleelever og studenter, både gutter og jenter. Kosthold er et viktig tema, særlig på ungdomskolen. Ungdommer flest dropper matpakken.

Inspirasjon

Ved å kombinere produktet med spraybokser og malingssøl ble det etablert et uttrykk som skilte seg ut og passet bedre til målgruppen.

Analyse

Konkurrenter ikke har noen kampanjenettsteder. I motsetning til konkurrentenes løsninger skal Bajts målgruppe engasjeres med kult visuelt design, drøy humor og konkurranse med heftig premie.

webs

Trist, trist, trist …

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: