Forrige innlegg: Logo – deloppg. 5. og 6 – digitalisering

Hafrar

Jeg hadde andre innfallsvinkler og forslag til navn. Jeg begynte med ordet havre, men oppdaget at dette var mye brukt. Tanken om gammelnorsk og islandsk språk streifet meg. Havre på islandsk er hafrar. Og hafrar er et kult navn, så jeg jobbet endel med dette. Jeg gikk for dette inntil jeg oppdaget det gammelnorske ordet hafri. Hafri klinger bedre.

logo_skisser_hafrar_1 logo_skisser_hafrar_3 logo_skisser_hafrar_2

Grip da’n

Et annet forslag var å bruke solen, eller soloppgang, som et symbol på starten av dagen. Carpe diem synes jeg er oppbrukt, men grip dagen var et bedre navn. Jeg tegnet en hånd som griper solen og lot hånden være en del av navnet slik at underarmen tegnes opp av bokstavene r, p d ‘. Dette alternativet ble litt for “mykt” og jeg mener den ikke faller i smak hos de personene jeg ønsker å nå.

logo_skisser_gripdan_1

Da kunne det bli bedre med en proletarisk-propaganda-posteraktig vri? En rød hånd som griper om kornaks i en kamp-positur som figurerer over GRIP DAGEN, i store plakat-typer? Jeg synes dette funket veldig bra og skulle ønske jeg kunne gått videre med denne. Men kommunismens bakteppe gjorde at jeg forkastet forslaget.

logo_skisser_gripdan_3 logo_skisser_gripdan_2logo_skisser_gripdan_4


Forrige innlegg: Logo – deloppg. 5. og 6 – digitalisering

