Andre del av skisseteknikk-oppgavene som består i å lage en rentegning av en utvalgt skisse. Den første delen kan du lese her …

“Choose one of your sketches and draw the label, using Adobe Illustrator. The artwork can be A6 (landscape or portrait).”

Kjappe utkast i Illustrator. Jeg gjør disse rett oppå de innskannede skissene. Jeg jobber med den samme samlingen skisser som jeg bestemte meg for å gå videre med i forrige innlegg. Holder meg til gult, oransj og blått.
illustrator_color_loose-juice_01

Loose Juice navnet må se originalt ut. Mange muligheter her også, men blå gradering uten blått strøk er det jeg lander på til slutt. Dessuten må jeg gjøre en jobb med de gule og oransje farge feltene som skal forstille banan- og appelsinjuice. Jeg vil at de skal “splæsje” imot hverandre på etiketten.illustrator_color_loose-juice_02

I de respektive juicefeltene legger jeg inn appelsiner og bananaer.

illustrator_color_loose-juice_03

Jeg vrir meg litt på stolen og prøver å få detaljene ned på et minimum og skreller vekk mest mulig støy. Jeg er sånn passe fornøyd med resultatet. Hadde jeg hatt mer tid til rådighet skulle jeg fjernet enda mer detaljer og gått for skarpere kontraster.

illustrator_color_loose-juice_04

Måtte lage en “mock-up”. Etiketten ser ut til å holde stand mot den vannvittig sterkt konkurrerende oransje fargen fra flaskens innhold.illustrator_color_loose-juice_05  Skål…

