Læringsoppgaven denne gangen er todelt. Første oppgave i skisseteknikker er å lage endel utkast til en etikett for fruktjuice. Den andre delen kan du lese her …

“You are briefed to do an illustration for fruit juice packaging (orange and banana flavour). The name of the product is: Loose Juice.

Draw at least 15 scamps (they can be A6 size each) of what the label will look like. Remember to include the fruit, the name of the flavour and the name of the product.”

Det står riktignok ikke spesifisert hvilken type emballasje vi skal tegne for, men jeg har sett mye spennende etiketter på flasker. Eksempler er Sprite og Fanta. Det er mange flere.

sketches_pencil_loose-juice_04

sketches_pencil_loose-juice_03

sketches_pencil_loose-juice_02sketches_pencil_loose-juice_01

Forslagene er forholdsvis spredte og jeg fikk ikke helt fokus før den siste batchen med skisser. De ser ut til å ha potensiale til interessante ting som kan gjøre seg godt i farger.

sketches_color_loose-juice_02

sketches_color_loose-juice_01

Det er vanskelig å velge dersom man har for mange valgmuligheter. Men jeg har nå gjort meg opp en mening om hvilken jeg skal ta videre.

Referanser

Gorgeous fruit juice packaging : http://www.pinterest.com/betsyblue72/gorgeous-fruit-juice-packaging/

