Nettstedkartet begynner å ta form.

Velger å spille på ordet “klasse” i “klasserommet”, og lage et poeng ut av ordet “klase”, som i drueklase. Klase passer bra på Moodles struktur; alt ser likt ut, hvor ingen skiller seg nevneverdig ut.

Det viktig at relevant informasjon presenteres uten at man må bruke mye energi på å lete. Det skaper usikkerhet; har man fått med meg viktig informasjon, eller har man gått glipp av noe?

Post-it lapper

Post-it lapper benyttes vanligvis i modellering av et nettsteds struktur og innhold og innbyrdes relasjoner.

I Illustrator “limte” jeg opp lapper en i Noroff logo. Igjen formet som en klase hengende fra en kvist. På hver lapp skal sidenavnet (lenkenavnet) stå skrevet. Alt av kursrelatert informasjon vises på rosa lapper. Det øvrige vises på de hvite.

Post-it Moodle map
Men jeg gikk vekk i fra denne utforming, da dette vanskelig kunne la seg tegne med penn og papir.

“Klase”-rommet

Drueklasen er et langt bedre alternativ å illustrere med penn og papir.

Moodle-klasen
Kanskje du ser i klasen hva som er viktig for meg som fersk student?

Denne skissen kan jeg trace via “lysbordet” (nettbrettet).

lysbord-tracing-details
Klasen tracet i digitalt basert på et googlet bilde, deretter analogt.

lysbord-tracing
Nå gjenstår det å skrive inn alle linkene pluss litt til.

